נפש האדם ונפש העולם

אדם יושב על כורסא ומדבר על הרגשות והקשיים האישיים שלו. הוא מדבר אל אדם אחר שהוא לא מכיר, וזה מהנהן, מקשיב ומציע אפשרויות ניתוח. זה טוב יפה, וראוי, לדבר על רגשות ולנסות להבין אותם.

אבל… חסר משהו. או אולי כמה דברים. השיחה מתנהלת ברמת הקוגניציה. עיבוד וניתוח. יש רק דיבורים. האם זהו מדיום התקשורת היחידי שלנו כבני אדם?

ועוד נשאל, האם האדם מדבר על עצמו? ובכן , לכאורה נדמה שכן.

אבל, לפני שנוכל לענות על השאלה הזו, נדרש לענות על שאלה אחרת, עמוקה יותר: מהו אותו “עצמו” ? האם זה הראש שלו, כלומר המחשבות? או אולי הרגשות שלו , שעליהם הוא מדבר? או אולי הגוף ? ואולי מעבר לראש, לנפש ולגוף- אולי “עצמו” זו הנשמה, איזה חלקיק רוחני עלום ונשגב?

ומה לגבי המשפחה- האם היא חלק ממנו מהעצמיות שלו? מה עם הבית שלו? ומה עם הטבע והארץ שהוא חי בה, או בכלל- העולם, או עולמות מקבילים ונסתרים?

הגדרת העצמי, וצרותה, או רוחבה, הם שמפלסים את הנתיב לריפוי האדם.

אם אנחנו מאמינים שהאדם הוא ישות הוליסטית, של ראש, גוף נפש ונשמה, ומאמינים שהוא חלק בלתי נפרד מהסביבה שלו ומהעולם בו הוא חי, אין אנו יכולים לפנות לחלק מסוים במהותו, כמו הקוגניציה או הרגש, אלא למכלול ההוויה שמרכיבה אותו, ושהוא שותף בה.

אפשר לקרוא לדרך הזו במילה אחת: רוחניות.

מהי רוחניות?

לרוב האנשים , כשישמעו את המילה רוחניות, תקפוץ תמונה של צעירים במכנסי יוגה ויעלה באפם זכרוןריח של קטורת. האם זו רוחניות ?

כמו כן, אנשיםמשתמשים במילה רוחניות כדי להגדיר מגוון תחומים: תקשור, אסטרולוגיה נומרולוגיה, יוגה, ויפאסנה, מדיטציה סדנאות רוחניות ועוד. כל התחומים האלו אכן קשורים ברוחניות, אך יחד עם זאת, כדאי לעשות את האבחנה בין לימודי מיסטיקה לבין רוחניות. אדם יכול להדליק קטורת בבית, ללמוד תקשור, פילוסופיה או אסטרולוגיה ועדיין לא להיות רוחני.

לעומת זאת, מישהו אחר יכול להיות אדם פשוט אשר מעולם לא התנסהבדבר הקשור לתחומים “הרוחניים” ועדיין להיות בעל מודעות רוחנית גבוהה ביותר.

רוחניות היא פילוסופיית חיים הוליסטית, דרך מחשבה, חיבור לעצמי, לרגש, לגוף לטבע ולעולם.

רוחניות היא אמונה במכלול, בקשר הנסתר שבין הדברים, האנשים ורבדי הקיום.

מעין חוטי כסף דקיקים, שמחברים בין אנשים, בינם לבין עצמם, ובינם לבין העולם.

רוחניות היא אמונה במעבר; זה לא משנה בדיוק במה, עיקר האמונה שיש משהו מלבד הרובד המוחשי הנראה לעין.

הרוחניות מזינה את עצמה באמונה אשר מניעה מחשבה שונה וחיבור עמוק אל הרוח.

קורסים, סדנאות רוחניות ולימודי רוח, יוצריםכלים להעצמת האמונה והחיבור העמוק לעצמינו. לעצמי הרחב שלנו.

כל אלה עוזרים לנו לחזק את הנפש ואת הרוח ולהתחבר לעצמנו בצורה עמוקה יותר.

 

נתיבים לריפוי

ישנם מגוון סדנאות טקסים ומדיסינות שונות שמטרתם להאיר את האור על חוטי הכסף הדקיקים.

סדנאות טיהור אנרגטי, נשימה מעגלית שמחברת לרגשות ולילד הפנימי, מדיטציה שמחברת אותנו אל השקט, שהוא נשמת העולם. טקס קקאו שפותח את הלבבות, טקסי צמחים מקודשים שמעבירים אותנו תהליכי טרנספורמציה והרחבת התודעה ומכן גם את ההגדרת האני. ישנם נתיבים רבים לריפוי, אך היעד הוא אחד. למעשה אנחנו אחד, למעשה הכל אחד.

נפש האדם ונפש העולם , אחת הן. כשהאדם מתחבר לנפשו שלו, הוא , בעקבות היותו חלק מן הבריאה כולה, מתחבר לכלל הקיום ומתמזג איתו בצורה הרמונית.